Anniversary

Daisypath Friendship tickers

Tuesday 18 February 2014

Rindu ( i )

Barangkali,
perwatakan rindu aku itu terlalu klise,
untuk kamu hargai.
Iya.
Hargai satu rasa rindu untuk kamu dalam harapan paling bodoh.
--
Rindu kadangnya bukan atas suka untuk jatuh cinta pada kamu,
Sayang,
Ia datang untuk peluk seluruh rasa aku tiba-tiba,
Salah kau mengerti?
Wujud rindu kadang untuk pengertian kamu,
Sayang.
Bukan untuk penerimaan,
tapi cukup kamu tahu aku merindu kamu.
Jadi buat apa jadi perindu bodoh hanya untuk diterima pengetahuan kamu?
Semua untuk merasa sisa kasih yang masih ada dalam kamu,
Itu sahaja, Sayang.
--
Kerana rindu aku terlalu usang untuk kamu,
Sayang,
Lebih baik aku jadi orang bodoh dan terus bodoh merindu kamu, seorang.

Dan Akhirnya yang sengaja jadi patung bodoh untuk semua rasa rindu untuk kamu itu, Aku, sekali lagi.
 
 
Twitter : @pikeping

No comments:

Post a Comment