Anniversary

Daisypath Friendship tickers

Tuesday 18 February 2014

KAU



KAU .

Setiap bait bait perkataan yang kau tuturkan akan kau telan tahinya di kemudian hari .

KAWAN ?

Tiada lagi kawan yang kau lemparkan tahi dimukanya ini .

Segala kata kata cacian dan penghinaan yang kau lemparkan akan aku telan perlahan lahan .

Dan akan aku hadamkan menjadi sebati lalu terus aku campak sisanya dimuka kau kelak .

Kau pasti menyesal . Pasti .

Kau akan merasai tahi tahi reput ini setelah menerima pembalasan dari tuhan aku .

Aku punya tuhan yang satu . Yang sentiasa bersama aku .

Semoga kau bahagia dengan jalan yang kau pilih ini .

Jalan yang membawa kau sesat menuju ke pintu yang terkunci rapat .

Tanpa aku .

Jika kau masih lagi tidak menemui kunci kesedaran didalam hati kecil kau itu ,

Dan jika hati kau masih buta untuk tidak meminta kunci kemaafan dari aku yang kau sakiti .

Jangan pernah kau terfikir untuk mencari kembali insan yang telah engkau lemparkan

sisa sisa najis ini .

Terima kasih wahai kawan yang lupa diri .

Doa aku . Akan senantiasa mengiringi walau dimana engkau berpijak .

Kau masih lagi yang aku gelar sahabat .

DULU .

Segala kerenah dan rentak rentak kemahuan kau aku turutkan .

Walau ada ketika aku terpaksa berhadapan dengan kata kata cacian dan penghinaan .

Pernah kau terfikir sejenak mengapa aku sanggup melakukan apa sahaja demi kau ?

Kerana pada ketika dan saat itu aku masih lagi kau anggap kawan .

Kerana pada ketika dan saat itu kau masih lagi ENGKAU .

Kerana pada ketika dan saat itu AKU masih lagi bukan lawan KAU .

Dan pada ketika dan saat itu juga kau masih lagi aku sayang .

Kini , bukan aku tidak menyayangi kau . Tidak sama sekali .

Aku sayang . Aku rindu . Tapi masih adakah lagi harapan untuk kita bersama seperti dahulu ?

KAWAN ,

Jika didunia ini adanya mesin yang boleh memutarkan waktu lalu ,

Akan aku lakukan apa sahaja untuk aku mendapatkan mesin itu .

Aku tidak meminta untuk menjadi kaya dan aku juga tidak meminta untuk menjadi yang sempurna .

Tetapi aku hanya meminta untuk kembali pada masa lalu

bersama engkau yang sentiasa mengukir senyuman di wajah aku .

Terima kasih untuk kenangan terindah yang kita cipta bersama suatu ketika dahulu .

I miss our friendship the most :/

Duhai hati , tabahlah . Ini ujian buatmu .


 - Intan Athirah Mohd Radzif -

Intanathirahh.blogspot.com 

Twitter : @Intanathirahh

No comments:

Post a Comment