Anniversary

Daisypath Friendship tickers

Tuesday 18 February 2014

Nota Kenangan Terakhir ( i )

Setiap manusia mesti pernah mengalami kenangan manis,pahit suka-duka kehidupan.Tak kira dengan sesiapun keluarga ataupun kawan yang kau sayang. Aku, kisah aku terjadi hari terakhir aku di Kuantan di rumah sewa. Selesai je solat mahgrib aku mendoakan doa yang selalu aku doakan untuk mereka.Di hari itu semua orang pergi settlekan hal praktikal dan hari tu lah hari last untuk berjumpa dengan kawan masing-masing. Aku melihat mereka di depan pejabat pentadbiran tu,macam biasa aku buat pandagan mereka tak wujud sudah dan mereka pun tidak bertegur sapa lagi. Pada malam tu jugak hati aku tergerak untuk menulis dua nota terakhir meluahkan segala-segalanya di atas kepingan kertas,selesai menulis aku diajak makan di ruang tamu bersama housemate sempena hari last day mengimbau memori dari awal kami berkenalan dan kenangan-kenangan. Tiba-tiba dia whatsapp aku.

Amir
Ni aku X
Kalau kau ada mase tolong amek kusi kolej kat umah kitorg n tolong hantar kan
Kitorg tak sempat lah
Thanks kalau bole
                                                                                                                              Aku rasa x sempat kot
                                                                                                                              Esok pon aku xde dah
                                                                                                                               Sorry xdpt nk tolong
Okay
Thanks 8.33pm
Time tu aku rase diri aku sombong sgt bile dorang mintak tolong,selalunya bile dorang mintak tolong ape-ape bende yang aku tgh buat masa tu aku akan tinggalkan terus tapi tak pada malam tu,aku terus melayan housemate aku bercerita sampai dlm kul 11 kitaorang selesai makan. Aku pergi ke bilik W mintak botol barbican,dah lama aku teringin nk buat drift bottle nih...aku pon start enjin kete aku trus ke pantai TC,tempat yg paling byk kenangan aku dgn mereka.Sampai je kat sne langit gelap dgn bunyi kilat mcm background effect untuk hati aku yg suram pada malam tuh,aku duduk di depan pantai cuma memandang ombak-ombak yg makin ganas cam haram aku pon takut dtg tsunami time tuh,dalam hati aku berharap mungkin aku akan terjumpa dgn mereka malam ni sbb last day kat Kuantan tapi lpas 2jam aku duk depan pantai tu aku terus bercakap pada laut meluahkan perasaan lama yg aku pendam. Aku mengisikan surat-surat aku kepada mereka dan gambar yg aku koyak bahagian aku kedalam botol tu dan aku isikan pasir-pasir pantai yg menjadi saksi aku pada malam tuh. Aku nekad pada diri aku yg segala kenangan yg aku dah botolkan ni akan tetap berada selamanya di dalam laut yg dalam nie.Disebabkan cuaca pon mcm nk ujan aku pon buat keje-keje bengong dulu. aku tanamkan gambar aku dalam pasir tu dalam-dalam then tiba-tiba...

To be continued~~


- Ammar Safwan -

No comments:

Post a Comment