Anniversary

Daisypath Friendship tickers

Tuesday 18 February 2014

Manusia Penipu

Bila cakap pasal penipu semua manusia fikir menipu itu dosa, Andai benar menipu tu dosa, aku berdosa dah bergunung-ganang sejak peristiwa itu.

Bermula segala penipuan, apabila aku mulakan segalanya.

Tipu..
Tipu lah time aku cakap pasni kita jadi kawan biasa je,tapi dalam hati aku mintak tolong tarik aku semula
Tipu lah bila aku kata kita akan settle care baik,tapi bila minggu pertama jumpa aku dah mengelak semuanya
Tipu lah aku buat tak tahu org pandang apa tentang diri aku dan mereka
Tipu lah kalo aku tak rindu tempat-tempat aku pergi dengan mereka

Tipu...
Tipu sangat bila aku asyik cakap diri aku tak pujuk mereka,tapi dalam hati aku da lukakan,koyak,calar balarkan hati mereka
Tipu gile bila ade manusia tanya,kau tak rindukan mereka? Dalam hati, aku rindu mereka
Tipu lagi bila setiap kali dalam kelas takde waktu aku tak pernah curi-curi tgk mereka
Tipu jugak bila aku cakap pada diri aku, aku bencikan mereka.
Tipu lah kalau dalam setiap kali solat ku,aku tak pernah mendoakan mereka
Lastly, tipu yang selalu sangat aku buat
Tipu kalau sehari aku tak stalk twitter mereka cuma untuk tahu apa keadaan mereka
Tipu bila setiap kali ada antara mereka yang sakit aku tak pernah doakan mereka cepat sembuh
Tipu bila aku kata ini kali terakhir aku nak jumpa mereka,tapi aku selalu mencari mereka walau dalam mimpi sekalipun...


- Ammar Safwan -

No comments:

Post a Comment