Anniversary

Daisypath Friendship tickers

Friday 2 March 2012

Memori Yang Tersimpan

Aku ramai rakan perempuan.
Ramai sangat.
Aku selesa berkawan dengan mereka.
Aku rasa mereka juga begitu.

Tapi hati kau lain dari mereka.
Kata-kata yang kau lemparkan terus menempias masuk ke dalam lubuk hati kecilku.
Perasaan sayang yang kau kongsikan membuatkan ikatan kau dan aku bertambah erat.

Hari demi hari.

Setiap malam aku teringat akan dikau.
Walaupun fikiran aku keras menolak supaya aku melupakan kau.
Hati tak dapat menipu.
Walaupun untuk diri aku sendiri.
Aku tetap memikirkan kau.
Walaupun dalam kesibukan hiruk pikuk yang aku jalani saban hari.

Senyuman kau seperti miss world dalam pulau hatiku.
Zapp!! Terus menyucuk menembusi jantung lemahku ini.

Perasaan aku terhadap kau seperti panahan cupid.
Walaupun kau sudah tiada di dalam pelukanku.
Walaupun aku sudah mati di dalam hatimu.
Walaupun kenangan kita tak dapat diulang.
Tetapi kenangan antara kau dan aku tetap tersimpan.

Toriq Ziyad.


No comments:

Post a Comment