Anniversary

Daisypath Friendship tickers

Friday 2 March 2012

Gadis Kesukaan


Setiap patah perkataan.
Setiap rangkap yang kau bicarakan.
Setiap nada yang kau ungkapkan.
Aku terasa bagai diriku dihargai.

Kau begitu berharga.
Lebih berharga dari intan permata.
Lebih bernilai dari emas untuk dipajak gadai.

Senyuman kau,
Gelak tawa kau,
Lenggok badan kau,
Sungguh sempurna.

Semakin lama.
Semakin hari.
Hatiku mula terpikat.
Dan aku ingin memikat.

Walaupun aku tahu aku tak boleh.
Tapi satu hari nanti akan aku lakukan.
Tapi sekarang aku hanya mampu melihat.
Hanya mampu merenung kau dari jauh.

Dari dekat, kau buat aku terpaku.
Terdiam membisu.
Arghh! itu hanya perasaan.
Tapi perasaan itu tak mampu aku kawalkan.

Menunggu dan terus menunggu.
Entah bila aku akan seperti ini.
Senyum sorang sorang.
Itu yang mampu aku lakukan.
Bodoh.

Toriq Ziyad.

No comments:

Post a Comment