Anniversary

Daisypath Friendship tickers

Saturday 3 March 2012

Azam Bodoh

Otakku berpusing.
Aku tak tahu kemana arahnya.
Timur, selatan, barat, mahupun utara,
Aku pening memikirkan soal hati dan perasaan.

Tiba masa aku serius untuk memilih si dia.
Bukannya betina atau perempuan.
Tetapi wanita idaman setiap lelaki.
Wanita ayu yang tampak tidak kaku bila di depanku.

Memang aku terlalu muda untuk memikirkan soal ini.
Soal yang tidak boleh diibaratkan sebagai permainan.
Ini tentang masa depan.
Tapi aku punyai hak.
Untuk aku fikirkan walaupun dalam jamban.

Ketawalah. Ketawalah puas puas.
Memang aku layak diejek.
Tapi aku punyai azam.
Azam yang sukar untuk orang lain gapaikan.

Mungkin bukan sekarang, atau esok.
Tapi ajal, maut, rezeki, jodoh itu perancanganNya.
Siapa tahu.
Mungkin si dia itu di depan mataku.

Toriq Ziyad.

No comments:

Post a Comment