Anniversary

Daisypath Friendship tickers

Friday 21 June 2013

Teori Perkadaran Songsang

Apa benda nih? Tajuk ni kawan kolej aku yang berikan. Firstly aku pon tak faham apa yang dia ckap. Tapi korang akan faham lepas baca post ni smpai habis.* so thanks a lot la kepada sesiapa yang baca post bodoh aku ni smpai abis.Hee.

Back to the topic, nowadays ramai youngsters yang dah pandai mengayat sang cikaro untuk jd gf diorang and sang arjuna untuk jd bf diorang. Ramai yang baru lepasan sekolah rendah dah ada relationship status dlm facebook yang semakin ngetop sekarang ni. *Aku pon lbih kurang la. Tapi lambat sikit.


Aku nak cerita sikit la lpas apa yang aku dah lalui time aku kat kolej *jgn nk bgga sgt la. Kolej ja pon. Dalam kolej even dekat luar kolej macam certain tempat yang aku dah jalan jalan *mcm bandaraya and banyak lagi la. Aku jumpa mmg ramai gila couple. Ada sesetengah memang sweet gila, ada yang annoying,ya la aku dekat ibu kota kan memang boleh jumpa macam-macam jenis orang la. Even gay pon ada.Hahaha. Lagi sweet dari couple yang berlainan jantina nih.


Tapi, among these couples apa yang aku nampak kebanyakannya memang aku tak sangka diorang tu couple. Untuk menjelaskan lagi hujah aku ni aku akan bagi bayangan la dekat korang semua.


Satu malam ni, ada sebijik moto *sebuah ka sebijik?. Aku pon da lupa. Haha.  Ada satu pasangan ni parking la dekat parking lot dalam kawasan karaoke tempat aku study. Lepas settle parking semua diorang pon bukak la helmet. Apa yang aku nampak. Laki tuh act memang "mat moto". And cara pemakaian pon korang pandai pandai bayang la ok? Tapi lepas dia bukak helmet buah hati,jantung and paru paru dia itu, OMG! ada style. Macam anak Tan Sri. Sesiapa yang tengok memang agak tergugat ah. Macam kawan aku cakap pak haji pon bukak lebai dia. Hahaha. Memang totally meleleh air liur si pemerhati.


And situation yang sama bila aku keluar jalan jalan dkat ibu kota.Ramai yang macam tuh.Ramai couple,perempuan cun melecun,bila laki,macam tak sesuai.Sama jugak sebaliknya.


Tapi lepas aku pikir pikir balik,ada betol jugak ramai yang buat mcmtuh.Tp kebanyakan akan cakap "alaa boboy tuh duit masyuk.sbb tuh awek dia "syg sgt".? syg lah sgt kan.


Bila kita fikir balik,korang semua nak tak bila date dgn awek yang top,hotstuff,and chantique.Ramai lelaki akan jd si pemerhati kepada awek korang. Kan? So apa perasaan korang?Msti la panass ja satu badan.haha.* certain lelaki la.Tak semua.


So,maybe sebab tuh kot ramai lelaki yang memilih perempuan yang kurang dari luaran,tp dalaman,lebih sampai melimpah limpah kebaikan and layanan dia dekat korang. hahaha. Betol tak? 


Sama jugak bagi perempuan,even dia cantik. Tapi nak lelaki yang macam "mat moto" yang aku cakapkan tuh. Perempuan zaman sekarang pon dah ragu ragu dgn lelaki yang hensem or dalam erti kata lain,perfect dari mata kaum hawa ni lah. Sebab,lelaki yang hensem tak akan tergila gilakan seseorang perempuan. Dalam erti kata lain ,banyak scandal la. Sama juga dengan kaum adam yang nakkan perempuan yang kurang paras rupanya.


Konklusinya, jangan memandai judge couple yang macam ni.


Dekat bawah ni ada la sikit list yang aku sinopsiskan kepada couple yang mengalamalkan teori perkadaran songsang ni:


Bagi lelaki:
1.Perempuan yang tak cantik lebih pandai memujuk mereka.
2.Perempuan yang tak cantik lebih setia berbanding yang bajet "hotstuff".
3.Perempuan yang tak cantik akan praktis untuk jadi lebih baik dari ex ex mereka.
4.Perempuan yang tak cantik kebanyakan pandai masak and sopan santun.


Bagi perempuan pulak:
1.Lelaki yang tak hensem lebih setia and peratusan ada skandel ni amat tipis.
2.Lelaki yang tak hensem akan layan mereka dgn cara yang terbaik yang dia boleh lakukan.
3.Lelaki yang tak hensem lebih memahami isi hati mereka.
4.Lelaki yang tak hensem akan cuba cari solutions untuk berbaik semula apabila mereka bergaduh. Tak mcm yang hensem, bila bergaduh, terus break. Sebab ramai lagi yang tengah beratur.


THINK ABOUT IT AND MAKE A CHANGE!!

No comments:

Post a Comment