Anniversary

Daisypath Friendship tickers

Tuesday 18 June 2013

Insaf

Biasanya – orang yang selalu ditimpa masalah hatinya makin kuat. Kalau aku, lepas dilanda badai sekali dua, rapuh menangis dan mengadu domba di telefon berjam – jam. Menangisi kononnya betapa tidak adil percaturan yang ditetapkan untuk aku. 

Katamu aku manis
Tapi hati aku kau hiris
Katamu aku lah yang menawan
Tetapi jiwamu rawan
Katamu aku membahagia
Tapi kau melontar derita
Katamu aku pujaan
Tapi aku kau sampahkan.

Banyak kali aku diingatkan, bahawa Yang Maha Esa itu tidak menguji hamba-Nya lebih dari yang mereka mampu. Aku masih lagi menidakkan seolah – olah dalam dunia ini cuma aku yang punya masalah. Seolah – olah masa depan aku sudah gelap. Aku mahu pergi jauh. Mahu betul – betul hilang dari hiruk – pikuk  ramai. Bunuh bayangan manusia khianat. Capai telekung dan sejadah selepas sekian lama aku lupa akan Dia.

No comments:

Post a Comment