Anniversary

Daisypath Friendship tickers

Tuesday 9 October 2012

Teman

Malam ini.

Aku melihat kesedihan di dalam hatimu.
Aku mendengar setiap tangisan di dalam nyanyianmu.
Aku merasakan kepedihan tika air matamu mengalir.

Ketika kamu bersama teman-temanmu.
Aku tahu hatimu tidak bersama kami.
Terkenang masalahan yang melanda.
Melihat kesan yang akan berlaku keesokannya.

Bukan aku ingin berkata apa-apa.
Bukan niatku untuk mengulas setiap perbuatan.
Aku cuma seorang teman biasa.
Tapi teman yang inginkan kamu gembira.

Di setiap tangisanmu, aku tahu ia amat berat untukmu memikulnya.
Cuma aku tak mahu melihat ia berlaku untuk kali kedua.

Jika ia berterusan.
Aku sentiasa ada.
Mencuba untuk tidak lari tika kamu bersedih.
Dan ingin bersamamu saat kamu tersenyum lebar.

Ini cuma luahan.
Luahan kosong.
Luahan bodoh.
Tapi dalam setiap patah perkataan.
Aku mendoakanmu.
Dan ingin melihat senyumanmu setelah fajar keesokan menjelang.

Toriq Ziyad

No comments:

Post a Comment