Anniversary

Daisypath Friendship tickers

Tuesday 9 October 2012

Sebel 2

Waktu aku menulis ni cuaca panas gila. Kipas bilik aku memang slow nak mampus, rosak agaknya. Rosak lah kot, dah berapa kali aku bangun tidur berpeluh ketiak masam bucuk. Okay, aku berpeluh je. Bila bangun tidur tadi, mata aku meraba raba bahagian kanan sofabed, (yes aku tidur atas sofabed takde katil or tilam macam korang) aku capai phone aku dan tengok jam. Oh shit, dah pukul 1 petang. Lambat dah ni nak pergi kelas pukul 2. Aku gigihkan diri untuk bangun dari tidur. Dok elok elok scroll BBM tiba tiba Nabila PING aku, "wey kelas harini cancel tau". Aku senyum macam budak budak dapat kotak pensil percuma. Tuhan je tahu betapa happy dan girangnya aku. Serius. Aku sambung golek sana, golek sini, lalu tertidur. Sekejap je, tak sampai 10 minit aku bangun dah. Setan betul, time ni taknak pulak ngantuk.

Dalam tempoh tempoh mamai tu, aku teringatkan Feeqa. Feeqa dah 2 minggu lebih backpacking around Europe. Dari Amsterdam, ke Rotterdam, ke Dublin, ke Paris, ke London dan pulang semula ke Amsterdam. Aku jeles. Serius aku jeles. Jumpa backpackers around the world semua hm. Mungkin belum sampai rezeki aku nak travel macam tu. Backpacking around Malaysia boleh la kot buat masa ni. Aku pernah buat, sorang. Walaupun faktap gila travel sorang sorang, but I do enjoy travelling. Korang kena buat, serius. Oh yes Feeqa. Mengikut jadual percaturan aku, harini dia akan pulang ke Malaysia for 3 days only and dia akan pulang semula ke Singapore cause she's a Singaporean. Faham kan? Well aku tak sabar nak jumpa dia because I really do miss her a lot. Yeah, A LOT.

Speaking of rindu, aku rindu kan those old good days. Old good days yang tu jugak lah aku jadi gila, aku jadi bodoh, aku jadi orang lain, just because of love. Love is blind. Simple je, tapi makna dalam makna tu besar and boleh diolah dan digali lagi. Well obviously, aku tak dapat nak buat apa kalau rindu ni datang. Aku lepak, bakar rokok, hisap hembus hisap hembus hisap hembus tidur. Malas nak fikir. Sakit kepala, sakit hati, sakit otak. Sebelum jadi lebih teruk, baik aku tukar topik or buat buat happy, which is menipu diri sendiri. Yeah, aku memang handal bab bab gini. Serius. Dah, aku nak layan BB King punya concert sampai tertidur balik sebab aku memang tak hidup waktu siang. 


* Until next time, aku dah sober. Tata

2 comments: