Anniversary

Daisypath Friendship tickers

Monday 8 October 2012

Sebel

Waktu aku menulis ni aku baru saja keluar dari tandas. Lepak dalam tandas hisap rokok-baca novel-dengar lagu memang feeling. Tak percaya? Dalam tandas aku tu ada rak buku yang tergantung. Kalau kalau rasa bosan, capai lah satu untuk dibuat santapan minda. Kebanyakkan buku buku dalam tandas tu bukan nya buku pelajaran, buku teks, lagi lagi buku agama. Cuma ada buku buku berkenaan hidup, teks teks puisi, karangan pendek, dan baru baru ini aku selitkan buku tentang cinta.

Kau tahu feeling dia pergi macam mana? Cuba kau bayangkan lepak tandas baca novel cinta sambil dengar lagu lagu berentak Blues. Rasa macam Gary Moore dengan John Mayer tengah teman kau berak. Serius pergi, aku tak tipu. Ya, memang dalam tandas aku ada speaker kecil yang aku gantung kan pada penyangkut baju. Tak perlu besar besar, tak perlu kuat kuat. Gaung dalam tandas tu dah cukup sempurna kuat. Wayar dia aku selitkan dipintu dan aku cucuk kan kepala nya di handphone aku yang ada kat luar. Set repeat, tekan butang ON, and there you go, EPIC. Gila babi kan?

Berbalik pada novel cinta yang asyik sangat tu. Kenapa begitu asyik sampaikan aku rasa nak duduk lepak dalam tandas untuk jangka masa 3 ke 4 jam? Sebab dia ada ajar mengenai redha. Let It Be, macam tajuk album The Beatles tahun 1970. Let it be (L.I.B)? Hmm apa yang korang semua dapat olahkan dengan ayat L.I.B ni? Bagi aku, term ni sesuai digunakan bila kita dah berusaha dengan sepenuhnya, tapi end up nothing, yes, ini paling sesuai (bagi aku lah, kalau korang aku tak tahu pulak)

Keep calm, and blablabla. Mesti korang ada ternampak kat mana mana kan? Keep calm dan let it be ini macam memberikan kita motivasi kepada diri kita supaya bersabar, redha, dan tenang. Kita dah usaha yang terbaik, kalau tak jadi nak buat macam mana kan? Kita dah bina mahligai sampai 44 tingkat, end up mahligai tu runtuh, nak buat macam mana kan? Sama jugak dengan aku yang pernah rajin dulu, tapi end up nothing. Malas aku nak nyatakan apa yang aku dah buat, apa yang aku dah luah, dan kelakar rasanya bagi aku sebab macam macam benda bodoh, benda tak masuk dek akal, aku pernah buat dan semuanya kerana cinta.

Bryan Adams sendiri ada sebut dalam rangkap pertama lagu dia yang berjudul "When You Love Someone". Katanya, "When you love someone, you'll do anything. You do all the crazy things, that you cant explain.". Betul kan? Manusia memang buta bila dilamun cinta. Manusia memang gila bila dilamun cinta. Setan betul! Benar bukan? Benar atau tidak, ironi nya semua manusia begitu. Kalau kau kata tak, aku berani kerat sayur buat sup ayam. Ataupun kalau kata tak, maknanya kau tak pernah cintakan seseorang seumur hidup kau. One word, LOSER.


* Minta maaf banyak sebab aku tak habis tulis. Aku dah sober. Babai

No comments:

Post a Comment