Anniversary

Daisypath Friendship tickers

Wednesday 10 October 2012

Sebel 3

Waktu aku menulis ni, hujan lebat tapi tiada kilat mahupun guruh di luar. Bilik aku memang dibiarkan gelap. Hanya ada cahaya dari laptop ini. Dah dekat setahun lebih juga lampu pendaflour di bilik aku ni rosak. Sengaja atau malas aku belum tahu punca nya. Oh ya, aku sedang emo. Emo yang tiba tiba. Nak kata pasal hujan lebat di luar, nak kata pasal bilik aku gelap dan nampak gloomy je, dua dua bukan. Aku pun pening. Masih mencari punca. Aku seorang yang tidak mudah mencari punca kepada sesuatu yang terjadi. Mampus lah. Malas fikir. Betul, nanti tak pasal pasal makin teruk pulak emo aku ni. Malas!

Dari tingkap bilik aku jengah suasana di luar. Sejuk, dingin. Dalam hati aku nak je aku mandi hujan kat luar. Mandi puas puas, bergolek atas jalan ke, apa apa saja aktiviti menarik yang boleh bawa aku lari dari perasaan ni. Tapi risikonya, nanti aku demam. Bila dah demam aku tak dapat nak buat kerja, tak dapat nak melepak, tak dapat nak buat apa apa pun. Lebih baik jangan Aspa. Ang jangan buat pasai weh. Nanti dah demam bukan nya ada orang jaga ang pun. Mana ada orang nak ambil kisah pasal ang. Cuba simpan sikit bodoh tu. Aku bercakap seorang diri.

Takpelah, aku nak keluar. Saja layan diri. Jalan sorang sorang sambil bawa payung hisap rokok pun nice kan?

No comments:

Post a Comment