Anniversary

Daisypath Friendship tickers

Monday 14 May 2012

Sayang. Cinta. Itu adalah perasaan.

Kau yang menanamkan semaian kebahagiaan.
Kau membajakan tanaman kasih sayang.
Kau menyiramkan siraman keceriaan.
Kau juga menyuburkan dahan-dahan kemanisan.

Aku layu jika tiada kamu disisiku.
Umpama tiada sumber untuk aku terus membesar dan menjalar.
Denganmu aku dapat terus tersenyum dan gembira.
Walaupun aku tidak dapat membawa kebahagiaan kepadamu.
Tapi aku akan mencuba untuk menghilangkan kesedihan dalam lubuk hati kecilmu.

Itulah kamu.
Disebalik keindahan dan kecantikan namamu.
Tersirat sesuatu yang jarang dimiliki oleh gadis lain.
Kamu yang hampir sempurna dihatiku.
Menandingi gadis lain yang pernah kukenali.
Walaupun tidak sampai waktu perkenalan yang lama.
Tetapi saat aku bersamamu.
Seakan mengenalimu hampir sepurnama.

Suaramu yang dapat mencairkan ketulan ais yang terdampar di tengah-tengah kutub utara dan selatan.
Ia juga telah mencairkan hati dan mindaku yang bercelaru.
Tikaku senang. Kau ada bersamaku.
Tikaku susah. Kau tak lari dari pandanganku.
Aku ingin mengucapkan terima kasih.
Atas segala kenangan.
Kenangan yang tak dapat kulupakan.

Toriq Ziyad

No comments:

Post a Comment