Anniversary

Daisypath Friendship tickers

Monday 14 May 2012

Sahabat

Kau sentiasa ada.
Tika aku bersedih. Tika aku tertawa.
Kau bersama dalam susah dan senangku.
Kau menghibur, kau meluka.
Namun kau sentiasa ada.
Itulah kau yang aku suka.
Itulah kau yang aku panggil kawan.
Kawan yang bergelar teman.
Teman yang layak dipanggil sahabat.

Bersama kau membalut luka.
Luka cita, luka cinta, luka segalanya.
Biar berjuta luka kerana cinta.
Tak aku sanggup luka bersamamu.
Aku adalah insan yang sanggup kehilangan cinta kekasih.
Namun tak mampu aku bayangkan kehilangan dirimu.
Aku adalah insan yang terluka dengan sindiranmu.
Namun sembuh dengan gurauanmu.

Sang sahabat. Aku mohon.
Tatkala seluruh dunia mencemuhku. Teguhlah disisiku.
Saat mata-mata memandangku dengan kebencian. Sayangilah aku.
Saat semua insan meninggalkan aku. Beradalah di sisiku.
Tak aku peduli dengan cemuhan itu. 
Tak aku peduli dengan mata-mata itu.
Tak aku peduli langkah mereka.
Namun aku mohon kau teguh bersama dan menyayangi aku.
Kerana kaulah sahabatku.


Uni Jamil

No comments:

Post a Comment