Anniversary

Daisypath Friendship tickers

Tuesday 16 July 2013

Kenangan

Suatu hari mereka tanya.

"Siapakah musuh utama kau?"

Aku tenang dan hembus sigar manis.

"Kenangan."

Kerana kenangan itu, aku hilang dia yang betul-betul sayangi aku. Kerana kenangan itu, aku kejar dia yang tidak pernah cinta aku dengan jujur.

Sayang aku pada Melati -- sampai aku sanggup keliling dunia demi bukti cinta. Balik dari pelabuhan, Melati sudahpun disunting orang. Katanya,  tidak mampu tunggu.

Sayang Balkis pada aku -- dalam diam dan aku bungkam. Kerana aku tidak sangka, dan aku tidak pernah mahu, tapi dia tunggu. Balkis tunggu hingga dia merana. Dan hanyut dimamah usia.

Sayang itu tiada galang ganti. Sayang itu ada pada kenangan abadi. Cinta itu -- ada di depan mata, tapi kau pura-pura buta hingga dia sudah tiada.

herinzasyadza.

No comments:

Post a Comment