Anniversary

Daisypath Friendship tickers

Wednesday 31 July 2013

Dilema Sang Pencinta



Dia. Seorang lelaki yang setia. Dengan sang Pencintanya. Bahagianya mereka seumpama rintik hujan itu emas permata. Deru angin itu musik kegemaran bersama. Lautan luas itu taman bercengkerama. Gunung yang tinggi melangit seperti kayangan bersama. Terlalu indah. Terlalu membahagiakan.

Shasha seorang perempuan yang agamanya punya satu Tuhan. Begitu juga kekasih hati, Mikhail. Namun keduanya hidup bertentangan dari kesucian itu. Tidak. Mereka tidak dahagakan kencing syaitan itu. Mereka dahagakan senggama. Nafsu durjana dibiarkan memenuhi segenap pelesok hati. Menjadi pegangan rutin setiap hari.

Walau tanpa alkhohol mahupun dadah, semasa bersama menikmati senggama indahnya dunia bagi mereka. Seperti dialog filem Allahyarham Tan Sri P.Ramlee, “Dunia ini Ana yang punya.” Nikmatnya bersenggama. Dibelai kekasih yang tercinta. Tidak diambil kira masa mahupun tempatnya. Asalkan sesuai, tatkala nafsu membuak buak didada, di lantai pantai jua mereka melepas rasa cinta. Bahagia yang dirasa bukannya hanya dari dia, malah sang pencinta jua. Terlalu mengasyikkan.

Shasha punya rasa bersalah didada. Tidak. Bukannya kerana dia tidak setia, kerana derhaka sebenarnya. Terasa dirinya makhluk terhina setelah nikmat bersama kekasih hatinya. Dia masih ingat apa yang guru agamanya ajarkan dahulu. Dan dia tahu bahagia ini berdosa. Terasa seram sejuk tatkala ingatkan natijahnya. Neraka jahanam. Jangankan bercengkerama, sedangkan bersentuhan sahaja sudah berdosa apatah lagi rutin mereka bersama. Shasha tahu perbuatan mereka harus dihentikan atau bermacam natijah jahanam di hari depan. Saat Mikhail bersama Shasha turut tenggelam gelodak asmara. Tak mampu lagi berkata “Sayang, marilah kita halalkan segalanya. Hentikan apa yang kita rutinkan setiap hari ini. Terlalu lama sudah kita bergelumang seperti ini.” Dia turut sama menikmati hangatnya asmara dan cinta mereka. Bahagia yang seketika cuma. Menanti saat hari pembalasannya sahaja. Kesal didada hilang dalam cumbuan Mikhailnya.

Bila masing masing punya urusan dan tidak bersama semuanya kembali menapak di benak fikiran Shasha. “Bagaimana harus aku hentikan tanpa kehilangannya? Bagaimana harus aku katakan padanya? Ahh. Ini semua buat kusut kepala.” Dan saat bertemu, mereka kembali bercengkerama. Kembali berkasih asmara. Tanpa rasa kesal didada. Tanpa takut akan dosa. Tidak terfikir dek akal mereka tentang timbangan di hari bertemu Sang Pencipta. Dosa lawan pahala. Siapa juara.

Shasha tak mampu menolak sentuhan dan pujuk rayu Mikhail, bahkan dia bahagia dengannya. Merancang tentang masa hadapan. Menyulam bahagia.


. . . . . 


Cerita Mikhail dan Shasha masih panjang. Masih belum jumpa penamatnya. Berkahwinkah mereka? Berpisahkah? Masih mengikut nafsu durjana hingga keakhirnya?

No comments:

Post a Comment