Anniversary

Daisypath Friendship tickers

Friday 1 June 2012

Hati Ini

Bersendiri.
Itu pilih hati.
Mengasihi menyayangi.
Itu kerja hati.

Kerja hatiku.
Adalah kamu.
Namun pilih hati.
Telah terjadi.
Sebelum hidup ini kau hadiri.

Mungkin kata lidah.
Tak mampu kau olah.
Biar jari menari.
Agar kau fahami.

Rasa itu aku lalui.
Namun janji ini.
Tak mungkin aku mungkiri.
Walau hati mengingini.

Lantas lidah bermadah.
Agar segala tampak mudah.
Biar kau tak mengerti.
Segala isi hati diri ini.

Janji terucap.
Saat hati tiada berpenghuni.
Berkali acap.
Aku ingati.
Janji itu.

Akan aku melangkah.
Gerbang alam itu.
Tanpa bersama langkah.
Bersendiri.
Agar tiada disakiti.
Memudahkan pilihan hati.

Tapi.
Kau hadir.
Membuat aku takut.
Takut untuk memilih.
Walau pilihan hati sudah terjadi.
Membuat aku terkaku.
Memilih yang mana satu.
Walau segalanya sudah berlaku.

Uni Jamil

No comments:

Post a Comment