Anniversary

Daisypath Friendship tickers

Friday 1 June 2012

Coretan Terakhir

Melangkah pergi.
Bukan kehendak hati.
Tapi aku lakui.
Walau tanpa diingini.

Certotcertot ini.
Laman hati berpuisi.
Tempat yang akan aku rindui.
Selepas langkah terjadi.

Aku hanya penulis hati.
Seperti bloggers disini.
Ada dan tiada diri.
Masih tetap berseri.

Toriq Ziyad Alet Azfar Fatin dan Hanny.
Tetap menyeri.
Walau tiada lagi Uni.

Benarkan aku tersenyum kembali.
Benarkan aku luahkan segala rasa hati.
Benarkan aku laku segala ini.
Benarkan aku kembali nanti.

Yang aku perlu masa.
Bersendiri.
Mengubat rasa.
Hati ini.

Dupdap mampu terguris.
Panjang luka bergaris-garis.
Iodin ingin diguna.
Tak terlihat pada luka.

Ingin aku batalkan puisi ini.
Bersama kembali.
Namun sesuatu mengganggu diri.
Harap nanti dapat kembali.
Bila selesai soal hati.

Last piece from,
Uni Jamil

No comments:

Post a Comment