Anniversary

Daisypath Friendship tickers

Friday 6 April 2012

Ketakutan Kebinasaan

Ketakutan demi ketakutan aku terima.
Kerana aku dikelilingi manusia seperti iblis yang selalu ketagihkan mangsa mangsa muda seperti aku.
Yang selalu mensasarkan ayunan kejahatan untuk kepentingan diri mereka sendiri.

Mereka seperti berkomplot.
Seakan minda mereka memikirkan sesuatu yang sama.
Minda kehancuran, kebinasaan, dan kepupusan.
Walaupun untuk kaum mereka sendiri.

Aku tidak mempunyai kekuatan untuk berperang.
Malah untuk menahan pun aku tak mampu.
Aku hanya mampu menundukkan arah mataku dan terus berjalan tanpa halatuju.

Walaupun aku tahu dimana aku berpijak sekarang.
Meneruskan kehidupan yang semakin diancam kebinasaan dan kehancuran.
Kehancuran yang sudah dinikahkan kesahihannya.
Adrenalinku yang bergerak laju ini terus bergerak memenuhi setiap saluran tubuhku.
Dan akan berhenti jika dikehendakiNya.
Hanya caranya yang aku takutkan.
Samada baik atau buruk.
Samada putih atau hitam.
Samada kesakitan atau kepuasan kehidupan.

Toriq Ziyad

No comments:

Post a Comment