Anniversary

Daisypath Friendship tickers

Friday 15 January 2016

Satu tindakan.

Sembunyi.


Satu perkataan.
Dan hanya satu tindakan.
Kau melukakan.




Dalam perhubungan, yang kau sama sama matang, percayalah, gaduh itu bukan perkara besar macam bercinta zaman baru remaja.

Yang akan jadi isu adalah, percaya, sembunyi, tipu, cemburu. Itu antara perkara yang paling senang bikin bergaduh, bikin huru hara.


Percaya - Bila aku tak percayakan kau. Dan dalam konteks ini, adalah syak wasangka.
---- Kau ingat aku akan terus pujuk kau dan tawar kata manis, hampar helaian sabar kalau segala kata aku kau tidakkan?

Sembunyi - Bila kau sembunyikan sesuatu dari aku.
---- Kalau betul aku manusia penting dalam hidup kau, kau akan beritahu aku hampir segalanya. HAMPIR. Yang terkecuali adalah hal hal antara kau dan Dia. Antara kau dan keluarga kau. Dan selain dari itu, aku harus tahu. Bukan isu syak wasangka, lebih kepada isu siapa aku dalam hidup kau. Simple.

Tipu - Tipu, kau tipu aku, Nokhtah.
---- Tipu adalah isu yang kau takkan mampu pejam sebelah mata. Sayang macam mana sekalipun, cinta tahap petala sampai syurga sekalipun. Tipu takkan kau mampu tutup mata. Sebab sakit ditipu itu takda perkataan mampu menggambarkan.

Cemburu - Mestilah cemburu buta yang aku maksudkan.
---- Kau layak cemburu kalau ada yang menggedik/mengorat your him/her but cemburu buta ni bahaya sebab, cemburu kau tak bertempat dan tak berasas. Cemburu tanpa alasan ni, kau rasa sampai bila aku akan tahan dan terus pujuk?


HAHAHAHAHA. Okay sekian. Sebab aku dah malas nak menaip.

No comments:

Post a Comment